Tulostusversio

4/2010

Verkkokauppa, osa 4: Muistilista kauppiaille

Teksti: Markus Salminen

Asiakastietojen hyödyntämisessä huomioitavaa

  • Suunnittele ja informoi asiakastietojen hyödyntämisen käyttötarkoitukset.
  • Tarvitsetko suostumuksia tietojen käsittelyyn?
  • Onko käytössä automatisoitu päätös?
  • Miten asiakas tunnistaa asiakassuhdeviestinnän ja suoramarkkinoinnin?
  • Onko käytössä erityisiä suoramarkkinointirekistereitä?
  • Suoramarkkinoinnin suostumusten ja kieltojen kerääminen, hallinta ja hyödyntäminen.
  • Tiedota henkilötietojen käsittelystä myös suoramarkkinointiviesteissä.
  • Tiedota evästeistä. Huomaa kehittyvä lainsäädäntö.

 

---

[KIRJOITTAJA]

Artikkelisarjan kirjoittaja Markus Salminen toimii tietosuoja-asiantuntijana Lex-Dialog Oy:ssä ja on erikoistunut kuluttajaliiketoiminnan tietosuojan kehittämiseen. Salmisella on aihealueen oikeudellisen (OTM) ja kaupallisen (KTM) osaamisen lisäksi yli kymmenen vuoden kokemus liiketoiminnan ja tietojärjestelmien kehittämishankkeista. Hän on kirjoittanut aiheesta kirjan Tietosuoja sähköisessä liiketoiminnassa (Talentum 2009).

Lue myös

Verkkokauppa, osa 4: Asiakastiedot ja liiketoiminta »
Verkkokauppa, osa 4: Saako uutiskirjeitä seurata? »
Verkkokauppa, osa 4: Markkinointi verkkopankissa »
Anna palautetta

Kommentit (0 kpl)

Ei kommentteja.

 

Kommentoi








Kyllä


* = Pakollinen tieto
 

 

tietosuoja_logo_2013.gif

 

 

 

Vastaava toimittaja
Hanna Tamminen


 


 

 

 

 

Julkaisijat
Tietosuojalautakunta
Tietosuojavaltuutetun toimisto
Viestintävirasto
Patentti- ja rekisterihallitus



 

 

 

 

 

 

 

Rekisteriselosteet »

Tietoa evästeistä »

 

 

 

Tietosuoja-verkkojulkaisua julkaistaan Tietosuoja-lehden yhteydessä. Yhdessä lehti ja verkkojulkaisu tutustuttavat tietosuojan normeihin ja käytäntöön, tietoturvaan ja viestinnän luottamuksellisuuteen. Tarkoituksena on ohjata hyvään rekisterinpitoon sekä tietoturvallisuuden ja viestinnän luottamuksellisuuden varmistamiseen.