Tulostusversio

3/2010

Verkkokauppa, osa 3: Näin jalostat oikein

Teksti: Markus Salminen
  • Määrittele analyysien ja niiden lopputuotosten käyttötarkoitukset.
  • Varmistu oikeudestasi analysoida tietoja kyseisiin käyttötarkoituksiin.
  • Pyydä tarvittavat suostumukset oikein.
  • Varmistu tietojen tarpeellisuudesta ja virheettömyydestä.
  • Arvioi, milloin voit toteuttaa analyysit anonyymeillä tiedolla.
  • Informoi asiakasta rekisteri- tai tietosuojaselosteessa.
  • Suunnittele tarkastusoikeuden toteuttaminen.

 

---

[KIRJOITTAJA]

Artikkelisarjan kirjoittaja Markus Salminen toimii tietosuoja-asiantuntijana Lex-Dialog Oy:ssä ja on erikoistunut kuluttajaliiketoiminnan tietosuojan kehittämiseen. Salmisella on aihealueen oikeudellisen (OTM) ja kaupallisen (KTM) osaamisen lisäksi yli kymmenen vuoden kokemus liiketoiminnan ja tietojärjestelmien kehittämishankkeista. Hän on kirjoittanut aiheesta kirjan Tietosuoja sähköisessä liiketoiminnassa (Talentum 2009).

Lue myös

Verkkokauppa, osa 3: Jalostaminen auttaa tuntemaan asiakkaat »
Anna palautetta

Kommentit (0 kpl)

Ei kommentteja.

 

Kommentoi








Kyllä


* = Pakollinen tieto
 

 

tietosuoja_logo_2013.gif

 

 

 

Vastaava toimittaja
Hanna Tamminen


 


 

 

 

 

Julkaisijat
Tietosuojalautakunta
Tietosuojavaltuutetun toimisto
Viestintävirasto
Patentti- ja rekisterihallitus



 

 

 

 

 

 

 

Rekisteriselosteet »

Tietoa evästeistä »

 

 

 

Tietosuoja-verkkojulkaisua julkaistaan Tietosuoja-lehden yhteydessä. Yhdessä lehti ja verkkojulkaisu tutustuttavat tietosuojan normeihin ja käytäntöön, tietoturvaan ja viestinnän luottamuksellisuuteen. Tarkoituksena on ohjata hyvään rekisterinpitoon sekä tietoturvallisuuden ja viestinnän luottamuksellisuuden varmistamiseen.