Tulostusversio

1/2013

Työnantaja: Tiedot auttavat ehkäisemään poissaoloja

Teksti: Kirsi Castrén

TeliaSonera seuraa henkilöstönsä terveystilannetta työterveyspalvelujensa tuottajan neljännesvuosittain toimittamasta tilastoraportista. Lukuja tarkastellaan sairausryhmittäin. Potilaiden tietosuojan takaamiseksi TeliaSonera saa tilastot vain diagnoosiryhmistä, joissa on vähintään 20 työntekijää.

TeliaSoneran työhyvinvointipäällikön Jyrki Kettusen mukaan raporteissa tärkeintä ovat tiedot, joiden perusteella työnantaja voi edistää työkyvyn säilymistä ja työturvallisuutta.

Työntekijät lähettävät sairauslomatodistuksensa pääsääntöisesti suoraan palkkatoimistoon.

”Todistuksia käsitellään ainoastaan henkilöstöhallinnossa. Jos esimies haluaa tietää työntekijän diagnoosin ja kysyy sitä henkilöstöhallinnosta, tietoa ei sieltä hänelle anneta”, Kettunen sanoo.

 

Lue myös

Sairausloman syy ei kuulu kaikille »
Työterveystietojen lainmukaisen käsittelyn ABC »
Gallup: Työterveyshuollolle raportointi on työväline »
Anna palautetta

Kommentit (0 kpl)

Ei kommentteja.

 

Kommentoi








Kyllä


* = Pakollinen tieto

Uutiset

•  = artikkeli on luettavissa vain netissä

 

 

tietosuoja_logo_2013.gif

 

 

 

Vastaava toimittaja
Hanna Tamminen


 


 

 

 

 

Julkaisijat
Tietosuojalautakunta
Tietosuojavaltuutetun toimisto
Viestintävirasto
Patentti- ja rekisterihallitus



 

 

 

 

 

 

 

Rekisteriselosteet »

Tietoa evästeistä »

 

 

 

Tietosuoja-verkkojulkaisua julkaistaan Tietosuoja-lehden yhteydessä. Yhdessä lehti ja verkkojulkaisu tutustuttavat tietosuojan normeihin ja käytäntöön, tietoturvaan ja viestinnän luottamuksellisuuteen. Tarkoituksena on ohjata hyvään rekisterinpitoon sekä tietoturvallisuuden ja viestinnän luottamuksellisuuden varmistamiseen.