Tulostusversio

1/2014

Yrittäjän tietosuoja suoramarkkinoinnissa

Teksti: Piia Nyström

Yrittäjällä on aina oikeus kieltää itseensä kohdistuva puhelin- tai muu suoramarkkinointi.

Jos suoramarkkinointia kohdistetaan yrittäjään hänen henkilötietojensa perusteella, pitää yrittäjälle kertoa, mistä hänen henkilötietonsa on saatu.

Puheluita nauhoittavalla yrityksellä on velvollisuus kertoa vastapuolelle nauhoittamisesta.

Yrittäjällä on oikeus tarkastaa puhelinmarkkinointia varten tallennetut nauhoitteet ja muut suoramarkkinointirekisterissä olevat häntä itseään koskevat tiedot. Yrittäjän pitää esittää pyyntö omissa nimissään, koska tarkastusoikeus koskee ihmisiä, ei yrityksiä.

Yrittäjän pyynnöstä tiedot on annettava hänelle kirjallisesti, myös puhelintallenne on annettava ”auki kirjoitettuna”.

Jos rekisteriin on tallennettu virheellisiä, puutteellisia, tarpeettomia tai vanhentuneita tietoja, rekisterinpitäjän on korjattava tiedot.

 

Lue myös

Yrittäjä on epämääräisten rekisterien armoilla »
Anna palautetta

Kommentit (0 kpl)

Ei kommentteja.

 

Kommentoi








Kyllä


* = Pakollinen tieto

Uutiset

•  = artikkeli on luettavissa vain netissä

 

 

tietosuoja_logo_2013.gif

 

 

 

Vastaava toimittaja
Hanna Tamminen


 


 

 

 

 

Julkaisijat
Tietosuojalautakunta
Tietosuojavaltuutetun toimisto
Viestintävirasto
Patentti- ja rekisterihallitus



 

 

 

 

 

 

 

Rekisteriselosteet »

Tietoa evästeistä »

 

 

 

Tietosuoja-verkkojulkaisua julkaistaan Tietosuoja-lehden yhteydessä. Yhdessä lehti ja verkkojulkaisu tutustuttavat tietosuojan normeihin ja käytäntöön, tietoturvaan ja viestinnän luottamuksellisuuteen. Tarkoituksena on ohjata hyvään rekisterinpitoon sekä tietoturvallisuuden ja viestinnän luottamuksellisuuden varmistamiseen.