Tulostusversio

3/2014

Rekisterinpitäjä: näin varaudut selvityspyyntöön

Teksti: Kirsi Castrén

 

  • Huolehdi lokitietojen käytettävyydestä ja eheydestä sekä vertailutietojen saatavuudesta.
  • Tiedota työntekijöille lokivalvonnasta. Lokitiedot ovat työntekijään kohdistuvaa teknistä valvontaa, jota on käsiteltävä yt-menettelyssä.
  • Laadi lomake lokitieto- ja selvityspyyntöjä varten. Informoi asiakasta selvityksen vaiheista.
  • Yksilöi selvityspyyntö. Pyri kohdistamaan asiakkaan kanssa mahdollinen tietojen asiaton käsittely. Käytä tarvittaessa apuna lokia.
  • Anna tiedot ymmärrettävässä muodossa. Esimerkiksi koodikielisessä lokissa lukuohje on tarpeen.
  • Vertaa lokitietoja asiakastapahtumiin, kuten ajanvaraus- ja hoitotietoihin.
  • Varaa työntekijälle tilaisuus tulla kuulluksi. Kuulemisesta on hyvä laatia pöytäkirja.
  • Muista huomioida lokivalvonta myös ostopalvelu- ja toimeksiantosopimuksissa.

 

Lue myös

Loki paljastaa urkkijan »
Robotti seuloo pian terveydenhuollon lokitiedot »
Anna palautetta

Kommentit (0 kpl)

Ei kommentteja.

 

Kommentoi








Kyllä


* = Pakollinen tieto

Uutiset

•  = artikkeli on luettavissa vain netissä

 

 

tietosuoja_logo_2013.gif

 

 

 

Vastaava toimittaja
Hanna Tamminen


 


 

 

 

 

Julkaisijat
Tietosuojalautakunta
Tietosuojavaltuutetun toimisto
Viestintävirasto
Patentti- ja rekisterihallitus



 

 

 

 

 

 

 

Rekisteriselosteet »

Tietoa evästeistä »

 

 

 

Tietosuoja-verkkojulkaisua julkaistaan Tietosuoja-lehden yhteydessä. Yhdessä lehti ja verkkojulkaisu tutustuttavat tietosuojan normeihin ja käytäntöön, tietoturvaan ja viestinnän luottamuksellisuuteen. Tarkoituksena on ohjata hyvään rekisterinpitoon sekä tietoturvallisuuden ja viestinnän luottamuksellisuuden varmistamiseen.