Tulostusversio

3/2014

S-ryhmä tarkentaa profilointiaan

Teksti: Kirsi Castrén

S-ryhmä tiedotti keväällä, että se alkaa kerätä ostotietoja aiempaa tarkemmin.

Tietoja tallennetaan tuotetasolla Sokos- ja Emotion-tavarataloissa. Ruokakaupoissa riittävät tuoteryhmätason kirjaukset, ja hotelleissa ostoksista tallentuu vain loppusumma.

”Asiakkaat ovat kovasti toivoneet meiltä kohdistetumpaa markkinointiviestintää”, asiakkuusjohtaja Marjaana Saarikoski perustelee.

Asiakas voi Saarikosken mukaan halutessaan kieltää markkinointiviestinnän, tutkimuskyselyt ja tuotetasoisen tiedon käytön markkinoinnin kohdentamiseen.

Ostotietojen tallentumista asiakas ei voi kieltää, mutta voi estää sen halutessaan jättämällä käyttämättä S-Etukorttia oston yhteydessä.

S-ryhmän asiakas voi halutessaan saada kopion kaikista hänestä tallennetuista tiedoista ostotapahtumia myöten joko asiakaspalvelupisteestä tai kirjautumalla netissä Omalle S-kanavalle.

Sen enempää asiakaspalvelupisteellä kuin S-ryhmän yrityksilläkään ei ole pääsyä asiakkaan ostotietoihin.

”Tarkkoja ostotietoja käsittelee meillä alle kymmenen henkilöä”, Saarikoski kertoo.

Lue myös

Kuluttaja kokovartalopeilissä »
PINS peilaa kuluttajaa tarkimmin »
Anna palautetta

Kommentit (0 kpl)

Ei kommentteja.

 

Kommentoi








Kyllä


* = Pakollinen tieto

Uutiset

•  = artikkeli on luettavissa vain netissä

 

 

tietosuoja_logo_2013.gif

 

 

 

Vastaava toimittaja
Hanna Tamminen


 


 

 

 

 

Julkaisijat
Tietosuojalautakunta
Tietosuojavaltuutetun toimisto
Viestintävirasto
Patentti- ja rekisterihallitus



 

 

 

 

 

 

 

Rekisteriselosteet »

Tietoa evästeistä »

 

 

 

Tietosuoja-verkkojulkaisua julkaistaan Tietosuoja-lehden yhteydessä. Yhdessä lehti ja verkkojulkaisu tutustuttavat tietosuojan normeihin ja käytäntöön, tietoturvaan ja viestinnän luottamuksellisuuteen. Tarkoituksena on ohjata hyvään rekisterinpitoon sekä tietoturvallisuuden ja viestinnän luottamuksellisuuden varmistamiseen.