Tulostusversio

4/2014

Palvelut: Mobiili on haaste pankeille

Teksti: Riittamaija Ståhle

Pankkitoiminta on erittäin säädeltyä.

”Luotettavuus on koko toiminnan kulmakivi. Asiakkaat luottavat pankkiinsa ja tietävät, että tiedoista pidetään hyvää huolta”, sanoo Danske Bankin viestintäpäällikkö Teppo Havo.

Mobiilipalvelut tuovat pankeille uusia haasteita. Ensimmäinen mobiiliverkkopankki lanseerattiin vuonna 2010. Nyt Danske Bank arvioi, että ensi vuonna mobiilipankkipalveluihin on jo enemmän sisäänkirjautumisia kuin tavalliseen verkkopankkiin.

”Haasteita tulee siitä, että erilaisia laitteita käytetään eri tavoin”, Havo sanoo.

”Kun mobiililaitteella tarkistaa saldoaan linja-autossa, kannattaa olla tarkkana. Tietoturvan pitää säilyä yhtä tasokkaana laitteesta riippumatta.”

Danske Bank on nostanut aktiivisen asiakasviestinnän esiin kaikissa kanavissa.

”Sosiaalisen median kanavat helpottavat viestintää omien kanaviemme lisänä. Sosiaalisessa mediassa ihmiset jakavat tietoa aktiivisesti.”

 

Lue myös

Vastuuta ei voi ulkoistaa »
Palvelut: Sinisilmäisyydestä sakotetaan »
Anna palautetta

Kommentit (0 kpl)

Ei kommentteja.

 

Kommentoi








Kyllä


* = Pakollinen tieto
 

 

tietosuoja_logo_2013.gif

 

 

 

Vastaava toimittaja
Hanna Tamminen


 


 

 

 

 

Julkaisijat
Tietosuojalautakunta
Tietosuojavaltuutetun toimisto
Viestintävirasto
Patentti- ja rekisterihallitus



 

 

 

 

 

 

 

Rekisteriselosteet »

Tietoa evästeistä »

 

 

 

Tietosuoja-verkkojulkaisua julkaistaan Tietosuoja-lehden yhteydessä. Yhdessä lehti ja verkkojulkaisu tutustuttavat tietosuojan normeihin ja käytäntöön, tietoturvaan ja viestinnän luottamuksellisuuteen. Tarkoituksena on ohjata hyvään rekisterinpitoon sekä tietoturvallisuuden ja viestinnän luottamuksellisuuden varmistamiseen.