Tulostusversio

4/2014

Palvelut: Sinisilmäisyydestä sakotetaan

Teksti: Riittamaija Ståhle

”Ei ole keinoa, jolla ihmistä voi suojella omalta typeryydeltä”, puuskahtaa Kuluttajaliiton johtava lakimies Tuula Sario ja toivoo, että sähköisessä kaupassa ihmiset painaisivat enteriä hieman hitaammin.

Kaiken kaikkiaan suomalaiset ovat Sarion mukaan melko tyytyväisiä verkkopalveluihin ja verkkokauppaan. Isojen verkkokauppojen kanssa ei ole ongelmia, mutta yksityishenkilöiden välisessä kaupanteossa niitä riittää.

”Rahaa lähetetään holtittomasti satoja euroja tuntemattomalle ihmiselle. Kun hienon laitteen sijaan tuleekin vessapaperia, ollaan ongelmissa”, Sario kuvailee.

”Suomalaiset ovat joskus kovin sinisilmäisiä. Valitettavasti suomalainen laatu ja kiinalainen hinta eivät kohtaa verkossakaan.”

Suuri ongelma liittyy Sarion mukaan julkisiin verkkopalveluihin.

”Valtio on ulkoistanut sähköisiin palveluihin pääsyn pankeille. Maksuhäiriöisillä ei ole mitään mahdollisuuksia päästä verkkopalveluihin, koska he eivät saa pankkitunnuksia tai heillä ei ole varaa maksaa operaattorin vaatimaa mobiililaitteen takuumaksua. Onneksi EU tulee ja pelastaa. Uusi direktiivi takaa pankkitunnukset kaikille.”

Lue myös

Vastuuta ei voi ulkoistaa »
Palvelut: Mobiili on haaste pankeille »
Anna palautetta

Kommentit (0 kpl)

Ei kommentteja.

 

Kommentoi








Kyllä


* = Pakollinen tieto
 

 

tietosuoja_logo_2013.gif

 

 

 

Vastaava toimittaja
Hanna Tamminen


 


 

 

 

 

Julkaisijat
Tietosuojalautakunta
Tietosuojavaltuutetun toimisto
Viestintävirasto
Patentti- ja rekisterihallitus



 

 

 

 

 

 

 

Rekisteriselosteet »

Tietoa evästeistä »

 

 

 

Tietosuoja-verkkojulkaisua julkaistaan Tietosuoja-lehden yhteydessä. Yhdessä lehti ja verkkojulkaisu tutustuttavat tietosuojan normeihin ja käytäntöön, tietoturvaan ja viestinnän luottamuksellisuuteen. Tarkoituksena on ohjata hyvään rekisterinpitoon sekä tietoturvallisuuden ja viestinnän luottamuksellisuuden varmistamiseen.